Asbest Attest aanvragen in provincie Antwerpen
Ben je bezig met de verkoop van je woning in Lier, Antwerpen of omstreken? Dan is het verkrijgen van een asbest attest een verplicht onderdeel van het proces. Bij mij kun je terecht voor professionele asbest attesten tegen een eerlijke prijs.
Waarom een
Asbest Attest?
Bij verkoop van een woning of gemeenschappelijke delen in Vlaanderen is het verplicht om een asbest attest aan te vragen. Gebouwen die vóór 2001 zijn gebouwd, kunnen mogelijk asbesthoudende materialen bevatten. Als onderdeel van het beleid om Vlaanderen tegen uiterlijk 2040 asbestveilig te maken, is een asbestinventarisatie cruciaal.
Professionele Asbestinventaris
Ik bied professionele asbestinventarisatie aan om ervoor te zorgen dat je woning voldoet aan de wettelijke vereisten. Met grondige inspecties en deskundige kennis zorg ik ervoor dat je een gedetailleerd overzicht krijgt van eventuele asbesthoudende materialen in je pand.
Asbest Attest
Aanvragen
Het aanvragen van een asbest attest is een belangrijke stap bij de verkoop van je woning. Ik help je graag met het proces, van inspectie tot het verkrijgen van het vereiste document. In Lier, Antwerpen & omstreken sta ik klaar om je te begeleiden bij het veiligstellen van je verkoop.
Neem contact op voor een Asbest Attest
Wil je een asbestattest aanvragen of meer informatie over onze diensten in Lier, Antwerpen & omstreken? Neem vandaag nog contact met me op. Samen zorgen we ervoor dat je woning voldoet aan de vereisten en klaar is voor een succesvolle verkoop.
Veelgestelde vragen:
Een asbest attest is een document dat aantoont of een gebouw of een bepaalde locatie al dan niet asbest bevat.
Asbest is een natuurlijk mineraal dat in het verleden veelvuldig werd gebruikt in de bouw vanwege zijn brandwerende en isolerende eigenschappen. Echter, vanwege de gezondheidsrisico’s die gepaard gaan met blootstelling aan asbestvezels, is het gebruik ervan verboden geworden.
De bedoeling van het attest is om alle aanwezige toepassingen van asbest in kaart te brengen, zo kan er op een efficiënte manier naar de doelstelling “Asbestveilig Vlaanderen tegen 2040” gewerkt worden.
Neem contact met me op en vraag vrijblijvend achter een offerte voor een asbest attest. Ik regel dan samen met jou het verdere verloop, van aanvraag tot het verkrijgen van een attest.
In Vlaanderen is het asbest attest ook bekend als het “asbestinventarisatierapport” en het is verplicht bij de verkoop van bepaalde onroerende goederen. Sinds 1 januari 2022 moeten verkopers van woningen en appartementen die zijn gebouwd vóór 2001 een asbestinventarisatie laten uitvoeren en het resultaat daarvan vermelden in de verkoopovereenkomst.
De kosten voor een asbestinventarisatie, ook wel bekend als een asbest attest, kunnen variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de omvang van het gebouw, de complexiteit van de inspectie, en de specifieke diensten die door de asbestdeskundige worden aangeboden. Neem contact met me op en vraag vrijblijvend achter een offerte voor een asbest attest.
In Vlaanderen mag enkel een erkend asbestdeskundige een asbestinventarisatierapport opmaken. Deze erkende deskundigen moeten voldoen aan specifieke opleidings- en certificering vereisten. Het certificaat wordt uitgereikt door een geaccrediteerde certificeringsinstelling.
Sinds 1 januari 2022 moeten verkopers van woningen en appartementen die zijn gebouwd vóór 2001 een asbestinventarisatie laten uitvoeren en het resultaat daarvan vermelden in de verkoopovereenkomst. Voorlopig moet dit enkel bij de verkoop van een woning, echter zal dit vanaf 2032 verplicht worden voor elke woning die gebouwd is vóór 2001.
Voor de gemeenschappelijke delen van eigendommen, bijvoorbeeld de gedeelde gang van een appartementenblok, wordt dit verplicht vanaf 2025.